فواید لیوان چینی
20 شهریور

فواید لیوان چینی

فواید لیوان چینی و توضیحاتی پیرامون آن:

ورزش لیوان چینی

برای بسیاری این سوال مطرح است که لیوان چینی چیست که البته در مطلبی به توضیح آن پرداختیم . ورزش لیوان چینی مبتنی بر تناسب اندام است که بچه ها چه ورزشکار یا غیر ورزشکار و با هر توانایی ای می توانند آن را انجام دهند. صرف از نظر از اینکه شما از کودک ۱۴ ساله یا کودک ۶ساله بخواهید که این ورزش را انجام دهد. این را هم در نظر داشته باشیم برای انجام هیچ کاری دیر نیست و در سنین بالاتر هم این ورزش کارایی های فکری و ورزشی خود را داراست ولی به طبع در سنین پایین به دلیل شکل گیری ماهیت فکری افراد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

تناسب اندام از فواید لیوان چینی :

ورزش لیوان چینی می تواند با بیش از ۷۰ فعالیت مبتنی بر تناسب اندام ، باعث پیشرفتی عالی در برنامه ی تناسب اندام شما شود و به کودکان انگیزه ی فعالیت بیشتری می دهد. سرعت و چابکی در حرکت بسیار مهم است که در کنار ادغام با تمرکز فکری به صورت کلی می تواند یک ورزش جسمی و فکری قلمداد گردد.

فواید بازی لیوان چینی در خانه :

معلمان و والدین نیز این بازی را دوست دارند و به فواید لیوان چینی اهمیت می دهند زیرا این بازی را میتوان در خانه هم انجام داد، دقیقا مانند سفارش کتابی هیجان انگیز و کتاب داستان که کودکان را به مطالعه در خانه ترغیب می کند؛ سفارش بازی لیوان چینی نیز کودکان را به داشتن تناسب اندام در خانه تشویق می کنند.

این ورزش فکری و جسمی است ، کودکان و نوجوانان جنب و جوش و حرکت را دوست دارند به همین سبب است که آنها حتما با اشتیاق و علاقه بازی لیوان چینی را در خانه انجام می دهند. خانواده و والدین نیز می توانند از فواید و نکاث مثبت اموزشی آن اطمینان داشته باشند.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  پرورش خلاقیت در کودکان

افزایش اعتماد به نفس :

یکی از نظراتی که به طور مداوم از معلمان، والدین و مدیران مدارس دریافت می کنیم این است که چگونه رتبه و مقامی را در ورزش لیوان چینی در میان رشته های ورزش دیگر، برای بچه هایشان ایجاد کنند. بچه های غیر ورزشکار هم می توانند با بچه های ورزشکار رقابت داشته باشند؛ این کار به طور قابل توجهی اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و انگیزه و هیجانی در آنها برای تمرین بیشتر جهت شرکت در مسابقه ایجاد می نماید. این یک بازی فکری و آموزشی برد برد است!

افزایش یادگیری دانش آموز و پیشرفت تحصیلی :

امروزه مدارس، معلمان و والدین بیش از هر زمان دیگری بر پیشرفت تحصیلی متمرکز شده اند. فواید ورزش لیوان چینی نه تنها باعث آمادگی، بلکه افزایش یادگیری دانش آموزان نیز می شود.
دانش آموزانی که به طور منظم ورزش می کنند، نمرات آزمون و سطح تمرکزشان افزایش می یابد. این کار با استفاده دانش آموزان از هر دو نیم کره راست و چپ مغز خود محقق می شود. هنگامی که دانش آموزان ورزش لیوان چینی را انجام می دهند ،  آنها از خط میانی بدن خود عبور می کنند و ارتباطات جدیدی در مغز خود ایجاد می کنند‌؛ این اتصالات جدید به تحریک رشد مغز کمک می کنند که به نوبه خود باعث پیشرفت تحصیلی بیشتر می شود .

والدین و فواید ورزش لیوان چینی :

آیا ما به عنوان پدر و مادر همیشه از نظر تحصیلی و جسمی بهترین چیزها را برای فرزندانمان می خواهیم؟
شما می خواهید که فرزندانتان بعد از مدرسه فعال باشند، تلویزیون کمتری تماشا کنند یا بازی های ویدئویی کمتری انجام دهند اما بودجه کافی نیست. چگونه می توانید وسایل ورزش بسکتبال یا هر ورزش دیگری را برای بچه های خود به خانه بیاورید ؟ شاید فرزند شما ورزش های سنتی را دوست نداشته باشد! متوجه هستیم! بچه ها در هر سن، با هر توانایی و شخصیتی عاشق ورزش لیوان چینی و چیدن لیوان ها روی هم هستند چون سرگرم کننده و چالش برانگیز است.

ورزش مقرون به صرفه ی لیوان چینی :

معلمان عاشق ورزش لیوان چینی هستند زیرا باعث انگیزه بیشتر فعالیت و تناسب اندام بچه ها می شود. زیرا این وسیله مقرون به صرفه است و شما می توانید برای کودک خود چیزی بخرید که به نفع بدن، مغز و روح او باشد. شما می توانید از طریق مدرسه ی خود سفارش خرید گروهی پک آموزش لیوان چینی بدهید و تجهیزات این ورزش را با قیمت مناسب تری خریداری نمایید.

مشخصات ، قیمت و خرید بسته آموزش لیوان چینی دانالی چی

فواید لیوان چینی و افزایش مهارتهای حرکتی :

از فواید لیوان چینی این است که یک فعالیت عالی برای کودکان با هر سطح از توانایی است. این ورزش به پیشرفت مهارتهای حرکتی کمک می کند:

این مطلب را نیز از دست ندهید!  انواع بازی های خلاقانه و سرگرم کننده برای کودکان

_بهبود هماهنگی چشم و دست
_بهبود مهارت و سرعت
_افزایش تمرکز و تسلط
_ بهبود دید کودک نسبت به خود

 افزایش توانایی کودک در درس ریاضی :

استفاده از ورزش لیوان چینی به عنوان بخش جدایی ناپذیر از برنامه درسی مدرسه، توانایی و خلاقیت کودکان را در تسلط بر توالی و ترتیب و تمرین که مفهوم اساسی مورد نیاز ریاضی است، بیشتر می کند.کودک همچنین یاد می گیرد که در ریتم مهارت بیشتری داشته باشد و به استفاده از هر دو طرف مغز تشویق می شود. لیوان چینی یک فعالیت ایده‌آل برای کمک به کودک در تعیین اهداف شخصی است و می تواند برای ارتقا کار تیمی انجام شود‌.
لیوان چینی احساس موفقیت در کودک را در یک محیط بدون استرس همراه با ایجاد سرگرمی زیاد فراهم می کند.

کارایی ورزش لیوان چینی در برنامه های حرکتی و درمانی :

پیاده سازی ورزش لیوان چینی در برنامه های حرکتی و درمانی تا حدی برای کودکان مفید بوده است که پیشرفت های کودک در ریاضیات، خواندن و نوشتن قابل مشاهده است.

مهارتهای توسعه یافته در ورزش لیوان چینی اساس آمادگی برای یادگیری را تشکیل می دهد.
متخصصان و پژوهشگران فعال در حیطه یادگیری کودکان نیز تحقیقات و پروژه هایی را در این زمینه انجام داده اند که حاکی از آن است که بی کودکانی طی بررسی اشان برای مدت ۵هفته ورزش لیوان چینی را انجام داده اند و کودکانی که این ورزش را انجام نداده اند تفاوتهایی است، کودکانی که ورزش لیوان چینی را انجام داده اند افزایش چشم گیری در سطح یادگیری، ریاضی، هماهنگی چشم ها و دستها و سرعت و تمرکز داشته اند.

به این مطلب امتیاز دهید
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده