دومینو چیست
25 دی

دومینو چیست ؟

دومینو چیست؟

بازی دومینو چیست ؟ :یک بازی فکری جالب و بسیار مهیج و خلاقانه ای است که در جهان طرفداران و خواهان زیادی پیدا کرده است. این بازی مدرن در قرن ۱۸ در ایتالیا رشد یافت و تاریخچه اکتشاف آن به سال های قبل از میلاد مسیح برمیگردد .دومینو از قطعات کوچک پلاستیکی یا چوبی تشکیل شده است و از جمله بازی های پرطرفدار در بین کودکان و نیز بزرگسالان محسوب می شود.

این بازی لذت بخش و سرگرم کننده به صورت گروهی یا فردی اجرا می شود و هم چنین برای این بازی مسابقات و جشنواره های بزرگ دومینو برگزار می شود. در کنار این موارد به دلیل تاثیر مثبت آن در زمینه های مختلف خلاقیت به ویژه کودکان می توان از آن در زمینه های آموزشی کودکان نیز بهره برد.

با دومینو چه بازی هایی را می توان انجام داد ؟

انجام بازی دومینو به این صورت است که بازیکن یک شکل یا تصویری را با قدرت تخیل خود در ذهن یا روی برگه به تصویر می کشد و قطعات مستطیل شکل را متناسب با آن تصویر ذهنی، مقابل هم به صورت عمودی قرار می دهند و با وارد کردن نیرو به یک قطعه،تعادل این قطعه برهم میخورد و سقوط می کند.

هم زمان با سقوط این قطعه ،قطعات دیگر که به صورت زنجیروار و پشته مانند روبه روی آن چیده شده اند ،هم سقوط می کنند. زمانی که همه مهره ها سقوط کرده باشند کار به درستی انجام شده است. بنابراین در بازی دومینو تلاش بر این است تا چیدمان ها به صورتی انجام پذیرد که هیچ مهره ای در نهایت ایستاده باقی نماند.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  کلاس و دوره آموزش و مربیگری رباتیک کودکان

بازی دومینو چیست؟

 دومینو یک اسباب بازی بسیار قدیمی ،یک بازی خودساختنی،فکری،تعادلی،آموزشی است. در واقع دومینو تاثیر شگفت انگیزی بر روی توانایی های ذهنی  افراد می گذارد و خلاقیت زیادی را می طلبد تا فرد بازیکن بتواند قطعات را طوری روی هم سوار کند یا روبه روی هم قرار دهد تا با کوچک ترین حرکت،همه ی قطعات بریزند. این بازی برای همه افراد در سنین مختلف پیشنهاد می شود چرا که هیجان آن تنها به رده سنی کودک و خردسال محدود نبوده و هر شخصی با هر سنی می تواند از لذت این بازی بهره مند گردد.

بازی دومینو چیست

بازی دومینو برای کودکان

این بازی برای کودکان از سنین بالای ۳ سال مناسب است.با انجام این بازی،کودکان با مفاهیمی از جمله تعادل،نظم،ترتیب،صبر،همکاری و… آشنا می شوند.روانشناسان معتقد اند به چالش قرار دادن کودکان به طور مداوم در حین بازی ،باعث می شود که در بزرگسالی به هنگام مشکلات بتوانند با یافتن راه حل های خلاقانه ،آنها را پشت سر بگذارند.

بازی دومینو هم یک بازی چالش برانگیز است در واقع ساختار آن به گونه ای چیده شده است که کودک با انجام این بازی با چالش هایی روبه رو می شود که باید آن ها پشت سر بگذارد.

فواید دومینو و آموزش آن

بازی دومینو همانند بازی های آموزشی دیگر فواید بسیاری را برای کودکان به دنبال دارد یکی از آن ها این است که به کودک می آموزد که یک حرکت ساده، حرکت های بزرگ و عظیمی را به دنبال خواهد داشت.

از دیگر فواید دومینو برای کودکان این بازی عبارت اند از؛

  • ایجاد تمرکز و دقت
  • افزایش قدرت ماهیچه‌های دست یا همان توانایی حرکتی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش سرعت عمل
  • هماهنگی چشم و دست
  • افزایش خلاقیت کودکان
  • قابل استفاده در هر مکان (محیط های اجتماعی،دوستانه،آموزشی)
  • تقویت قوه ی تفکر
  • کاهش استرس در کودکان
  • افزایش مهارت کلامی
این مطلب را نیز از دست ندهید!  اخذ نمایندگی یک موسسه آموزشی و یا شرکت آموزشی کودکان چه مزایایی دارد

بازی های آنلاین دومینو

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی اکنون می توان بسیاری از بازی ها را به صورت آنلاین انجام داد. از جمله بازی دومینو آنلاین که در سامانه شبیه ساز آموزشی داناکوییز قرار داده شده است. این بازی آنلاین کاملا مطابق با استاندارد های دومینو بوده و مهره ها در قالب مستطیل هایی با امکان تغییر رنگ به دلخواه به صورت سه بعدی می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده