کلاس آموزش روبیک برای کودکان
16 آذر

کاربرد کلاس آموزش روبیک برای کودکان چیست ؟

مکعب روبیک یکی از وسایل بازی و سرگرمی بوده که در کنار این فاکتور دارای کارکرد های آموزشی نیز خصوصا برای کودکان می باشد. اهمیت کارکرد و مزایای آموزشی آن باعث شده تا کلاس آموزش روبیک برای کودکان در بسیاری از برنامه های آموزشی مراکز جهت رشد و پرورش خلاقیت وجود داشته باشد. کودکی دوره ای مهم در برنامه های آموزشی محسوب می شود چرا که اجرای برنامه های مرتبط با استعدادیابی و پروش خلاقیت در این دوره بیشترین بازدهی را به همراه خواهد داشت.

در این مطلب قصد داریم تا کاربرد و اهمیت فواید آموزش مکعب روبیک و برگزاری دوره های آن را به صورت جامع مورد برسی قرار دهیم تا خانواده ها ، مراکز و بسیاری از افرادی که دغدغه آموزش کودکان دارند با اهمیت و ویژگی های آن آشنا شوند. پس در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با اهمیت آموزش روبیک برای کودکان

قبلا در مقاله ای تحت عنوان ” مکعب روبیک چیست ؟ ” از این روش سرگرمی و تاریخچه آن صحبت کرده بودیم. از تاریخچه و اهمیت آن گفته بودیم ، بد نیست مختصری از آن را براش شروع بیان نماییم.

روبیک مکعبی که اندازه ی استاندارد آن در هر طرف عموما ۵٫۶ سانتی متر است.البته مدل های متنوع و مختلفی را در بازار می توان با اندازه های متفاوت پیدا نمود.این پازل از ۲۶ مربع مینیاتوری منحصر به فرد تشکیل شده است که به “مکعب” نیز معروف است. هر یک از اینها شامل یک امتداد داخلی پنهان است که با مکعب های دیگر قفل می شود و در عین حال به آنها اجازه می دهد به مکان های مختلف حرکت کنند.در نگاه اول باید گفت یک وسیله جذاب است که می تواند شروع مناسبی برای آموزش روبیک به کودکان باشد.

آموزش روبیک ۳ در ۳ برای کودکان

با این حال، مکعب روبیک ۳ در ۳ مرکزی هر یک از شش وجه صرفاً یک نمای مربعی منفرد است. هر شش به مکانیسم اصلی چسبانده شده اند. اینها ساختاری را برای قطعات دیگر فراهم می کنند تا در آن قرار بگیرند و به اطراف بچرخند.آموزش روبیک ۳ در ۳ به برای کودکان اما رایج ترین نوع و پرطرغدار ترین روبیک در میان مدل های مختلف است.

اما در ادامه باید گفت که در این مکعب ۲۱ قطعه وجود دارد: یک تکه هسته متشکل از سه محور متقاطع که شش مربع مرکزی را در جای خود نگه می دارد، اما به آنها اجازه می دهد بچرخند، و ۲۰ قطعه پلاستیکی کوچکتر که در آن قرار می گیرند تا پازل مونتاژ شده را تشکیل دهند.

چگونه در کلاس روبیک کودکان ثبت نام کنیم؟

داناکو همواره در تلاش است تا انواع رشته  ها و خدمات آموزشی را در کنار تجهیزات لازم آن در اختیار مخاطبان و نمایندگان خود قرار دهد.  بنابراین آموزش های مرتبط با این رشته نیز به صورت جامع و کامل هم در قالب دوره های مربیگری روبیک و هم کلاس روبیک کودکان برگزار می گردد. زمانبندی و مدت برگزاری این دوره ها در صفحه ثبت نام وجود داشته و نیز بلافاصله پس از از ثبت نام کارشناس مربوطه طی تماس تلفنی هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  آموزش فن بیان کودکان چیست و چرا برای کودکان مهم است

کلاس های فوق در شرایط فعلی بصورت آنلاین و استاندارد برگزار شده که طی جلساتی مشخص و با زمانبندی از قبل هماهنگ شده توسط مدرسین مجرب داناکو در سراسر کشور برگزار می شود. برای ثبت نام در این کلاس ها می توانید از طریق صفحه ثبت نام دوره های آموزشی کودکان داناکو اقدام نمایید.

کاربرد های کلاس آموزش روبیک برای کودکان

مکعب روبیک فقط یک پازل برای گذراندن وقت شما نیست. مکعب کردن یک چالش جدید در هر مرحله است که شما هرچه جلوتر می روید، در جستجوی حرکات بعدی خود در حین حل کردن آن همراه با چالش های جذاب هستید. این دوره آموزش روبیک برای مغز کودک موهبتی است که علاوه بر مزایای ذهنی،چندین مزیت جنبشی و فیزیکی را نیز دارد.

 مزیت فیزیکی حل مکعب روبیک :

  1. هماهنگی چشم و دست

هماهنگی چشم و دست شما به همان اندازه که درگیر حل مکعب می شوید بهبود می یابد. هماهنگی خوب چشم و دست به شما در بسیاری از فعالیت هایی که به طور منظم انجام می دهید، کمک کند. البته این تازه یک نمونه از کاربرد های آموزش روبیک به کودکان است.

  1. افزایش مهارت انگشتان

با حل کردن مکعب روبیک به صورت مداوم، مهارت بیشتری را تجربه خواهید کرد زیرا مکعب کردن شامل حرکت مداوم انگشتان است. بنابراین، افزایش مهارت انگشت به شما در کارهای اصلی که نیاز به دخالت دست شما دارند کمک می کند.

  1. توسعه رفلکس های سریع

کودکان همانطور که در آموزش و یادگیری روبیک به حل آن ادامه می دهید، رفلکس های آنها بیشتر توسعه می یابد. بنابراین، هرچه بیشتر درگیر آن شده و فعالیت بیشتری کنند، رفلکس ها  قوی تر می شوند. افرادی که عادت به مکعب زدن منظم دارند، عموماً رفلکس های بسیار قوی دارند.

اما بیاید با مزیت های ذهنی آموزش روبیک کودکان آشنا شویم

  1. افزایش تمرکز و توجه

حل یک مکعب به شما کمک می کند تا تمرکز فوق العاده ای روی چیزها ایجاد کنید. برای حل یک مکعب به تمرکز بیشتر و بیشتری نیاز دارید و مکعب کردن سلول های مغز را فعال می کند تابتوانید تمرکز قوی روی چیزها ایجاد کنید.

مزیت ذهنی آموزش روبیک کودکان

  1. بهبود حفظ حافظه

در حالی که مکعب را حل می کنید، در حال تمرین و مقابله با الگوریتم ها هستید. این به شما کمک زیادی برای بهبود و تقویت حافظه خود، به ویژه حافظه عضلانی می کند. حافظه عضلانی بخشی از مغز است که شامل فعالیت هایی مانند تایپ کردن، دوچرخه سواری و حتی نواختن پیانو می شود.

  1. سطوح بالاتر صبر
این مطلب را نیز از دست ندهید!  پیک نوروزی پندا

حل مکعب روبیک، حتی با ساده ترین الگوریتم ها، قطعا برای مبتدیان کار آسانی نیست. بنابراین کودکان همانطور که در عین صبور بودن و پشتکار به جلو حرکت می کنند، در نهایت مکعب را حل خواهیپند کرد. این نه تنها به آنها احساس شادی و رضایت می دهد، بلکه سطح صبرشان را نیز بالا می برد. هنگامی که با الگوریتم های آسان کنار آمدید، برای حل بیشتر مکعب به الگوریتم های پیچیده تری نیاز خواهید داشت. این نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارد و با تمرین، سطح صبر بالایی را در خود تجربه خواهید کرد.

  1. بهبود مهارت های حل مسئله

زندگی مربوط به مشکلات است و برای حل آنها باید در حل مسئله مهارت داشته باشید. هنگامی که در یک حرکت روی مکعب گیر کردید، سعی می کنید حرکات مختلف ممکن را برای حل مکعب پیدا کنید. اینگونه است که مکعب کردن مهارت های حل مسئله شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا مشکلات خود را به روشی بسیار کارآمدتر مدیریت کنید.

  1. ذهن تیز و فعال

این یکی از بزرگترین مزیت های مکعب سازی است که ذهن شما را فعال نگه می دارد و توجه شما را افزایش می دهد. حل یک مکعب شکل عملکردهای شناختی (فکری) مغز شما را حفظ می کند، یعنی مغز شما را تیزتر می کند.

  1. بهبود مهارت های شناختی مغز

حل مکعب به طور منظم و خاص مهارت های نقشه برداری شناختی مغز را بهبود می بخشد زیرا سلول های مغز فعال می شوند. مکعب روبیک به عنوان یک مشکل پیکربندی در نظر گرفته می شود، بنابراین زمانی که از مکعب به طور منظم استفاده می کنید، مهارت های نقشه برداری و پیکربندی شما پیشرفته می شود.

  1. تفکر و سرعت پردازش بیشتر

هنگامی که در تلاش برای مکعب کردن هستید، تمام تلاش خود را می کنید تا آن را با حداکثر سرعتی که می توانید حل کنید، و با این رویکرد به طور منظم، به تدریج سرعت پردازش مغز شما بهبود می یابد.

  1. تمایل به شکستن وظایف متعدد به مراحل آسان

اگر عادت به مکعب کردن به طور منظم دارید، به احتمال زیاد تمایل دارید که وظایف مختلف خود را به مراحل ساده و آسان تقسیم کنید.

  1. استرس باستر و ذهن آرام

مکعب روبیک به عنوان ضد استرس نیز استفاده می شود. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که حل کردن مکعب روبیک زمانی که استرس دارید، مغز شما را خنک می‌کند و احساس بهتری به شما می‌دهد.

آیا می دانید که حل مکعب روبیک به افزایش ضریب هوشی کودکان کمک می کند؟

 اگر در مورد آموزش روبیک کودکان اطلاعات کمی دارید، مکعب روبیک یکی از راه حل های اصلی برای افزایش سطح IQ در کودکان است. مطالعات مختلف ثابت کرده‌اند که کودکانی که بیشتر با مکعب روبیک زیاده‌روی می‌کنند و به طور منظم آن‌ها را حل می‌کنند، نسبت به بچه‌هایی که زیاد درگیر مکعب‌سازی نیستند، سطح هوش بالاتری دارند.

4/5 - (4 امتیاز)
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده