فواید آموزش مکعب روبیک
01 خرداد

فواید آموزش مکعب روبیک + تاریخچه مکعب روبیک

تاریخچه مکعب روبیک

مکعب روبیک یک پازل سه بعدی است که در سال ۱۹۷۴ توسط یک مجسمه ساز مجارستانی به نام ارنو روبیک ساخته شد . نام اولیه آن  ” مکعب جادویی ” Magic Cube بود که توسط سازنده انتخاب شد.

در سال ۱۹۸۰ توسط بازرگانان معروف تیلور لاکزی و تام کرمر که بنیانگزاران کمپانی seven towns بودند به فستیوال جهانی اسباب بازی در آلمان معرفی و جایزه بهترین پازل جهان را کسب کرد. همچنین در همان سال به احترام سازنده آن ، نام ” مکعب روبیک ” Rubik’s Cube بر روی آن گذاشته شد و تا به امروز به همین نام معروف است.

مکعب روبیک تا به امروز فروش ۳۵۰ میلیونی داشته که رتبه پرفروش ترین اسباب بازی جهان را به خود اختصاص داده است.

فواید آموزش روبیک

آموزش مکعب روبیک | آموزش روبیک

مکعب روبیک را می توان دارای قسمت ها و ویژگی هایی مختلفی در نظر گرفت که با علم به آن ، آموزش روبیک نیز دقیق تر و مطمئن تر صورت خواهد پذیرفت . فواید آموزش مکعب روبیک نیز جنبه های گوناگونی را در بر می گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روبیک دارای ۶ وجه با رنگ های متفاوت آبی ، قرمز ، زرد ، سفید ، نارنجی و سبز بوده که هر وجه به ۹ قسمت مساوی تقسیم می شود.  ساز و کار نیز به این صورت هست که بر اساس حرکات مکانیکی در نظر گرفته شده در آن بتوانید تمام ۹ قسمت را در تمام وجوح با یک رنگ تشکیل دهید.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

فواید آموزش مکعب روبیک | فوآید آموزش روبیک به کودکان و دانش آموزان

فواید آموزش مکعب روبیک جنبه های بسیار زیادی در بهبود عملکرد ذهنی و مغزی کودکان داراست و باعث باز شدن ذهن نسبت به رویدادها و عکس العمل سریغ در برخود با آنها می شود.

بهبود عملکرد و هماهنگی بیشتر بین چشم ها و دست ها از جمله فواید مهم حل مکعب روبیک است . از جمله دیگر مزایای آموزش روبیک می توان به افزایش تمرکز و سرعت در پردازش مغزی نام برد.

آموزش روبیک تاثیر مناسبی را در جسم و ذهن دارد :

تاثیرات ذهنی :

بر اساس تحقیقات انجام شده ثابت شده است که مشغول بودن به فعالیت های ذهنی از قبیل پازل ، روبیک و … به سلامتی مغز در دوران سالخوردگی کمک می کند. بنابراین در فواید آموزش روبیک و حل مکعب روبیک یک ورزش مناسب برای سلامتی مغز در تمام دوران نهفته است.

تاثیرات فیزیکی :

توانایی و مهارت انگشتان دست را بالا می برد

هماهنگی بین دست ها و چشمان را بالا می برد.

قدرت واکنش دهی حرکتی را افزایش می دهد.

در حل روبیک ما سعی می کنم تا آنها را بر طبق یک الگوریتم و با یک نظم درست و خاص حرکت داده و کنار هم به طور درست قرار دهیم . برای حل آن در سریع ترین زمان خیلی مجاز به انجام اشتباه نیستیم.

اگر ما سعی کنیم مانند بسیاری از حل کننده های مکعب روبیک به دنبال راه حل های خلاقانه تر باشیم می توانیم در مدت زمانی کمی به یک حل کننده مشکل قوی تبدیل شویم.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  هوش های چند گانه گاردنر چیست

اما مهمترین قسمت آموزش را شاید بتوان افزایش قدرت هوش منطقی فضایی در کنار خلاقیت و هوش بر شمرد. شما در حل مکعب روبیک بار ها و بارها با الگوریتم ها و چیدمان مختلفی از مربع عای رنگی مواجه می شوید. قدرت ذهنی ما بر اساس تصویر سازی ذهنی  بر اساس فرمول های همراه داشته به مرور در کمترین زمان راه حل آن را یافته و در یک هماهنگی خیره آور بین دست ها و چشمان ما ان را حل می نماید.

ثبت نام مسابقات مکعب روبیک

مکعب روبیک یک از لیگ های رقابتی جشنواره ملی داناکاپ است . در صورتی که قصد ثبت نام مسابقات روبیک را دارید می توانید می توانید با مراجعه به سایت رسمی داناکاپ اقدام به شرکت در این مسابقه نمایید.

در صورتی که تمایل به شرکت در کلاس های آموزش روبیک را داشته باشید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای این منظور پک آموزش روبیک روبیکو همراه با دوره آموزش ترمیک و هدفمند برگزار خواهد شد که در نهایت از نتایج آن خیره زده خواهید شد!

به این مطلب امتیاز دهید
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده