فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان
06 خرداد

فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

یکی از دغدغه های این روز های افراد جامعه یادگیری زبان دوم برای ارتباط بیشتر، کسب علم و مهارت و بهره مندی از تجارب سایر کشورها است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان و آشنایی با فواید آن گام موثری در جهت رشد و پیشرف آنها. با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی که ابزارهای مختلفی را با خدمات گوناگون ادغام ساخته، لازم است به یک ذهنیت جهانی بیاندیشیم. از این رو دوره ها و اهمیت و فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار میان خانواده ها و مراکز مختلف آموزشی رواج یافته است. چرا که قدرت یادگیری در سنین پایه سبب افزایش سرعت آموزش و نیز تحکیم و ماندگاری دانش فرا گرفته خواهد شد. در این مقاله علاوه بر صحبت در رابطه با فواید به معرفی بهترین دوره ها و پکیج های آموزش زبان انگلیسی کودکان خواهیم پرداخت.

تاثیر و فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

ارتباط با افراد مختلف از ملیت ها و قومیت ها عموما برای دریافت تجربه، دانش و یا حتی تجارت از مولفه های مهم پیشرفت انسان ها قلمداد می گردد. توانایی ایجاد این ارتباط در مرحله اول نیازمند شناخت زبان آنها و توانایی فهم و درک مطلب است. در نهایت بتوان به درستی نقطه نظر مطلوب را نیز انتقال داد و به اهداف مطلوب رسید. زبان انگلیسی یک زبان واحد و بین المللی است که روزانه و آن را در بسیاری از ابزارها، رویداد ها و برنامه های مختلف روزانه خود خواهیم دید. از شبکه های اجتماعی گرفته تا روابط بین الملل در بحث تجارت تا در زمینه های مختلف آموزشی و مقالات علمی. در این بخش بر حسب نیاز از فواید زبان انگلیسی برای کودکان خواهیم گفت. موضوعی که اقدام به موقع در آن با استفاده از یک سیستم درست آموزشی همراه با مزایا و رشد زیادی برای آنهاست.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در کودکی

کودکی دوره بسیار مهم در زندگی همه انسان ها بوده که به وسطه درک بهتر مطالب آموزشی و دوره رشد ذهنی و مغزی می توان بسیاری از موارد ضرور آموزشی را در این دوره در قالب برنامه های مختلف و صحیح انتقال داد. یادگیری زبان دوم خصوصا زبان بین المللی انگلیسی در دنیای امروز یکی از ضروریات مهمی است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان جامعه می تواند در آینده نه تنها باعث رشد و توسعه کشور در عرصه های بین الملی قلمداد گردد که آنها نیز به واسطه کسب این توانایی می توانند در صورت نیاز به امر تجارت ، ادامه در تحصیل و یا موارد دیگر اقدام نمایند.

از دیگر فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که آنها با شناخت این زبان می توانند دایره منابع آموزشی مختلف را نیز به گستره جهان تغییر داده و همگام هم با توسعه جوامع مختلف بشری رشد نمایند.

ثبت نام کلاس های خلاقیت کودکان

اما بیاید چند مورد از فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان را بیان کنیم

  1.  ارتباط با افراد بیشتر : دانستن زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری به غیر از مادری دایره افرادی که می توان با آنها مکالمه داشت را افزایش می دهد. گستره دایره ارتباطی به تکامل و تعامل بیشتر کمک کرده و به رشد فکری و مغزی کودکان کمک می کند. همواره ارتباط بیشتر می تواند یادگیری و تجربیات بسیار مهمی را برای ما در بر داشته باشد.
  2. کمک به رشد فکری و مغزی کودک : از تاثیرات یادگیری زبان دوم برای کودکان کمک به رشد فکری و مغزی آنهاست. تبحر در ایجاد ارتباط با دیگران با یک زبان دیگر به معنی تمرکز بهتر و توانایی ذهنی بالاتر است. بنابراین کسب این توانایی و استفاده از آن نیز برابر با قدت ذهتی و رشد مغزی است.
  3. زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است : به صورت استاندارد و توافق بین ملت ها و مردم سراسر جهان زبان انگلیسی به عنوان وجه ارتباطی مشترک انسان ها انتخاب شده است. در واقع می توان گفت انگلیسی زبانی است که توافق لازم روی آن صورت گرفته تا ارتباط کلامی ، تجارت ، آموزش ، مسابقات و دیگر موارد در قالب این زبان برای همه استفاده شود. بنابراین یکی از فواید مهم زبان انگلیسی برای کودکان این می باشد که لازمه رشد و تعامل بیشتر بوده و شرکت در هر رویدادی در ابعاد جهانی لازمه اش دانستن زبان انگلیسی است. کودکان با دانستن این زبان می توانند خیلی سریع تر از دیگران به اتفاقات جهانی وصل شوند.
  4. موقعیت های شغلی بهتری را در اختیار می گذارد: انگلیسی زبان مورد استفاده در بسیاری از نرم افزارها ، علوم پایه مانند هوافضا ، سیاست و … بوده که دانستن آن می تواند موقعیت های شغلی بهتری خصوصا در ابعاد بین المللی در اختیار ما قرار دهد. علاوه بر این در بحث داخلی نیز می توان بسیاری از صنایع و علوم خارجی را بومی سازی کرده و منابع درامدی خوبی در داخل برای آن پیشنهاد نمود.
  5. دسترسی به منابع بیشتر آموزشی و تحصیل در خارج از کشور : مقالات و منابع آموزشی در اینترنت به زبان انگلیسی بارگزاری شده اند. همچنین بسیاری از دانشگاههای مهم دنیا دوره های خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. توانایی و فواید زبان انگلیسی برای کودکان این است که آنها در آینده می توانند در دانشگاههای معتبر دنیا تحصیل نمایند و یا به مقالات و منابع متعدد آموزشی در اینترنت دسترسی داشته باشند.
  6. ابزارهای ارتباطی به زبان انگلیسی نوشته شده اند : بسیاری از ابزارهای ارتباطی امروز مانند شبکه های اجتماعی نیز با زبان انگلیسی در اختیار عموم قرار گرفته اند بنابراین حتی ابزارهای مختلف ارتباطی نیز بر اساس اسن زبان درست شده اند.
  7. افزایش توانایی و قدرت در حل مساله توسط کودکان : کودکان دو زبانه در مواجه با چالش های مختلف پیرامون توانایی و قدرت بالاتری در حل مساله دارند. آنها با توجه به تمرکز و قدرت ذهنی بیشتر می توانند با درک معقول تری به مسائل نگاه کرده و راحل هایی را برای ان برگزینند ، این یکی از بهترین فواید اموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

    بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی

    کودکان در یادگیری زبان عالی هستند. آنها زبان را به سرعت یاد می گیرند و در عرض چند سال به آن تسلط کامل پیدا می کنند. این خاصیت دوره کودکی است، دوره ای که ذهن کنجکاو و شاداب کودکان پذیرای یادگیری و بروز خلاقیت است. اما اگر بدانیم بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی چه دوره است در یافتن بهترین خروجی کمکمان خواهد کرد. باید در نظر داشت فرایند اجرا بسیار متنو و دارای روش های مختلفی است. به طوریکه می توان آموزش زبان انگلیسی به کودکان را در منزل نیز آموزش داد.

    برای یادگیری زبان حداقل سن وجود ندارد. کودکان از بد تولید شروع به آموختن زبان مادری خود کرده و به مدت کوتاهی نسبت به آن مسلط می شوند. اما سوال بسیاری از والدین این است بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی یا حتی زبان دوم چه زمانی است و چه زمانی آنها به آن مسلط می شوند؟

     

    با توجه به مواردی که در رابطه با فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان گفته شد، لازم است در بهترین فرصت زمان اقدام به آموزش زبان دوم به آنها نماییم زیرا به تدریج و با توجه به افزایش سن توانایی و تسلط یادگیری کاهش خواهد یافت. اما باید دقت داشت که قبل شروع به آموزش اشتیاق لازم را در آنها ایجاد نمود زیرا هیچ آموزشی بدون علاقه و اشتیاق خروجی مناسبی به همراه ندارد.

پکیج آموزش زبان انگلیسی که برای کودکان مناسب باشد چه ویژگی هایی دارد؟

موضوعی را که همیشه رعایت آن می تواند ما را به داتشن یک خروجی ایده آل هدایت نماید توجه به اصول و استاندارد هایی است که طی فرآیند آموزشی باید مورد توجه قرار گیرند. اینکه پکیج آموزش زبان انگلیسی کودکان دارای چه ویژگی هایی باشد نیز تا حد بسیار زیادی تابع همین ضروریت های مهم طی فرایند یادگیری است.

محصول می بایست آموزش های لازم را به صورت درستی متناسب با سن مخاطب و نیز فهم او از مطلب ارائه دهد. علاوه بر این ظاهر و تصویرگری جذاب که کودکان را به خود جذب نماید از دیگر موارد مهم و اساسی جهت داشتن یک محصول عالی است. در نهایت نیز اعتبار موسسه و یا شرکت ارائه دهنده و پشتیبانی لازم از آن باید مهم قلمداد شد.

بسته آموزش زبان انگلیسی کودکان

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

تجربه نشان داده بسیاری از افراد مشهور و مهم در عرصه های علمی ، هنری و سیاست یادگیری زبان سایر ملل را قبل از تبدیل شدن به شخصیتی مهم آموزش دیده و از این رو امکان رشد و بالندگی را در عرصه های بزرگتری بدست آورده اند. اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان از این جهت که آنها می توانند منابع بیشتری را مورد مطالعه قرار دهند ، با افراد نخبه از سایر نقاط ارتباط بر قرار نمایند، فیلم ها و پادکست های علمی را گوش دهند ، به مطالعه هنر در سایر نقاط بپردازند و یا حتی انتخاب های بیشتری برای محل آموزش خود داشته باشند مورد توجه است.

بهترین پکیج های آموزش زبان انگلیسی کودکان

نکته جالب این هست که کودکان در سنین زیر ۱۲ سال توانایی بالایی در یادگیری لهجه دارند ، موضوعی که پس از ۱۲ سالگی دشوار می شود.از این رو این موضوع می تواند جزو اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان باشد.همچنین در سنین پایین تلفظ کردن صحیح کلمات و مکالمه روان مانند افراد بومی می باشد که این خود موضوعی است که در سنین بالاتر کارایی خواهد داشت.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در آینده

امروزه برای کسب دانش، تجارت، سفرهای تفریحی و یا مطالعه محتوا و مقالات مفید لازم است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم. با در نظر گرفته این موضوع که جهان در حال تغییر و تبدیل به یک دهکده جهانی است، داشتن مهارت گفتگو با سایر افراد بسیار ضروری است. از این رو از مزایای مهم یادگیری زبان انگلیسی برای کودک آماده سازی آنها برای حضور موثر در دنیای آینده است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان آنها را یک گام بلند در مقایسه با دیگران به جلو خواهد برد. در صورت داشتن یک کسب و کار موفق آنها می توانند دایره مشتریان وسیع تری داشته باشند. صادرات انجام داده و نیز دانش روز را در کسب و کار خود به کار گیرند. در مجموع فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان دامنه وسیعی را در بر میگیرد. توجه به مزیت های موجود زمینه رشد و پیشرفت مناسب را از سنین پایه ایجاد خواهد کرد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان بر اساس یک سیستم درست و معتبر

همواره باید به یاد داشته باشیم در دوره های مختلف آموزشی موارد متعددی وجود دارد که اگر همه آنها به درستی انتخاب و اجرا شوند می توانند به یک خروجی خوب منتهی شود. برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیز در کنار مواردی که به تعدادی از آنها مانند ایجاد اشتیاق و انگیزه اشاره شد ، استفاده از یک محصول و برنامه مدول آموزشی می تواند کمک بسیاری نماید.

گروه آموزشی پژوهشی دانامو به عنوان یکی از مجموعه های پیشرو در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان می تواند یک گزینه خوب و مطمئن جهت استفاده از خدمات این بخش باشد. داناکو با ارائه بسته آموزش زبان انگلیسی کودکان و کتاب های مرتبط با این دوره در چهارچوب یک مسیر درست آموزشی راهکاری درست برای استفاده حداکثری از فواید اموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رباطه با اخذ نمایندگی زبان انگلیسی کودکان و یا خرید محصولات و شرکت در کلاس های آموزشی مختلف می توانید از طریق رایههای مختلف ارتباطی درج شده در سایت ، مشاوره لازم را از کارشناسان داناکو دریافت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
این مطلب را نیز از دست ندهید!  استعدادیابی کودکان
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده