بهترین سن آموزش چرتکه کودکان
12 دی

بهترین سن برای آموزش چرتکه به کودکان

در آموزش چرتکه ذهنی یک موضوع همواره مورد تاکید بسیاری از کارشناسان این زمینه بوده و آن شروع از سنین پایه است. سن آموزش چرتکه فاکتوری است که توجه به آن و در نظر گرفتن موعد درست آن سبب ایجاد بهترین بازدهی خواهد شد. در این بخش می‌خواهیم بگوییم که کلاس چرتکه از چه سنی مناسب است و در واقع بهترین سن برای آموزش چرتکه به کودکان چه زمانی است.

در نظر گرفتن سن آموزش چرتکه چه اهمیتی در کیفیت دارد؟

با تحقیقات علمی ثابت شده است که سن کودکی بهترین زمان برای شروع مفاهیم آموزشی است. با توجه به اینکه در این زمان ذهن و مغز انسان در حال رشد و شکوفایی است بهترین عملکرد را در یادگیری دارد. از این رو در این سن آموزش چرتکه به کودکان بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت چرا که به خوبی می‌توانند با مبانی محاسبات ذهنی و چرتکه کودکان آشنا شوند. در بازه فوق اگر مغز را به مانند یک سیستم در نظر بگیریم، در عالی‌ترین حالت خود کار می‌کند. قدرت یادگیری و کنجکاوی برای کشف حقایق و یافتن علت پدیده‌ها از خاصیت این دوره است.

کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است ؟ابتدا این را بهتر است بیان کنیم که برای یادگیری هیچگاه دیر نیست و در پاسخ به پرسش کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است باید گفت رده سنی ۵ تا ۱۲ سال زمان خوبی برای انجام برنامه‌های آموزشی است،   در این میان ۷ تا ۱۱ سال را عالی‌ترین سن برای آموزش چرتکه دانسته اند.   اما بشر در طول زندگی خود دائم در حال آموختن و یادگیری از جهان پیرامون هست. یک جمله مهم نیز از پیامبر بزرگ اسلام وجود دارد که «زگهواره تا گور دانش بجوی» به این سبب انسان همواره در حال آموختن می‌باشد.

اما آن چیزی که ما در این مقاله بر آن تاکید داریم دریافت بهترین کیفیت آموزشی است. همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان نمودیم بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مغز انسان در دوران کودکی بهترین عملکرد را در یادگیری از خود نشان می‌دهد. بدیهی است که شروع آموزش در این زمان نیز بهترین خروجی را دارد. 

سن شروع آموزش چرتکه

سن ۵ تا ۱۲ سال زمان خوبی برای آموختن و شرکت در کلاس‌های آموزشی است با این حساب سن ۵ تا ۷ سال را می‌توان بهترین زمان و سن شروع آموزش چرتکه انتخاب کرد. در این دوره مغز عملکرد بسیار بهینه و خوبی را از خود در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی از خود نشان می‌دهد و می‌توان از این دوره رشد و بلوغ، بهترین بهره آموزشی را برد. در این دوره سنی مغز در حال رشد و یادگیری است، عملکرد آن به گونه است که اشتیاق و کنجکاوی زیادی را برای آموختن دارد پس سن مناسب کلاس چرتکه را می‌توان ۵ تا ۱۲ سال دانست. با این حساب در صورت شرکت در این بازه سنی می‌توان به طور کامل از فواید آموزش چرتکه به کودکان بهره‌مند شد.

آیا چرتکه برای بزرگسالان نیز بهره وری لازم را دارد؟

سن آموزش چرتکه محدودیتی ندارد. هر انسانی در هر زمانی بنا به اصل برای یادگیری هیچگاه دیر نیست می‌تواند شروع به یادگیری چرتکه نمایند. این فرصتی است که افراد مختلف خود مربیان توانمندی در این زمینه شوند. دوره مربیگری چرتکه یکی از فرصت‌های مناسب برای یادگیری و نیز یاددهی است. هر سال افراد بسیاری مشتاقانه در دورهای تربیت مربی داناکو شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا میگیرند.

رده و سن مناسب آموزش محاسبات ذهنی را چگونه می‌توان تقسیم کرد؟

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی از فاکتورهایی که مشخص کننده سن آموزش چرتکه است بیان کنیم در حالت کلی به دو موضع رو به رو خواهیم شد.

  1.  رده سنی ۵ تا ۱۲ سال که بر اساس المان‌های علمی که نشان دهنده بهترین شرایط رشدی مغز برای یادگیری است
  2. سن بالاتر از ۱۲ سال و افراد مسن‌تر که با توجه به‌عدم توقف یادگیری باید به آن بنگریم.

از منظر گزینه ۱ ما به کیفیت آموزش توجه داریم و فرصتی که در هیچ دوره دیگری از زندگی تکرار نخواهد شد. انسان در هیچ دوره‌ای رشد و بلوغ مغذی مانند این دوره نخواهد داشت پس ۵ تا ۱۲ سال ماسخ درستی برای پرسش «کلاس چرتکه از چه سنی مناسب است؟» خواهد بود.

اما از منظر گزینه دوم به فرصت‌های شغلی و تقویت ذهن می‌توان اشاره کرد. اینکه با فراگیری و شرکت در کلاس‌های تربیت مربی محاسبات ذهنی به یاد دهی آن به دیگران در قالب مدرس بپردازیم و یا با فراگیری مباحث محاسبات ذهنی به تقویت ذهن در دوران سنی بالا پردازیم.

به این مطلب امتیاز دهید
این مطلب را نیز از دست ندهید!  کلاس و دوره آموزش و مربیگری رباتیک کودکان
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده