ماشین شیمیایی کمیکار چیست
15 مرداد

ماشین شیمیایی کمیکار چیست ؟

ماشین شیمیایی کمیکار چیست ؟

واژه کمیکار مخفف عبارت لاتین Chemistry- engineering- car گرفته شده که در زبان انگلیسی با مخفف Chem E Car نام برده می شود. ماشین شیمیایی کمیکار بر اساس ایجاد نیرو محرکه با استفاده از واکنش شیمیایی می باشد. در این رشته دانش آموزان براساس انجام یک سری واکنش های شیمیایی که از طریق آنها بتوان انرژی الکتریکی تولید کرد، موتور را به حرکت در می آورند.کمیکار چیستاهمیت ماشین های کمیکار

امروزه با توجه به حرکت صنایع به سمت انرژی های تجدید پإیر با کمترین آلایندگی و نیز فاصله گرفتن آنها از سوخت های فسیلی ، ماشین های شیمیایی کمیکار می توانند ایده و رشته مناسبی برای دانش آموزان باشد تا علاوه بر بروز خلاقیت های خود با علوم نوین نیز در سنین پایه آشنا گردند.

طبیعتا کشورهای موفق در زمینه علمی و اجرای علوم نوین در سنین پایه و خصوصا در سنسن دانش آموزش زمینه آموزشی لازم در این زمینه را فراهم می آورند.

 

مسابقات ماشین های شیمیایی کمیکار

مسابقات ماشین های شیمیایی کمیکار یکی از جذاب ترین مسابقات دانش آموزی است . در مسابقات کمیکار تیمی برنده خواهد بود که ماشین سوخت شیمیایی آن کمترین فاصله را از خط پایان داشته و بیشترین مسافت را از مبدا طی نمایند.

البته حرکت درست از مسیر مشخص شده و نیز دقت در فرمولاسیون مواد شیمیایی استفاده شده در واکنش نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است.

مسابقات ماشین سوخت شیمیایی

آموزش ماشین سوخت شیمیایی

آموزش ماشین های سوخت شیمیایی یا کمیکار امری تخصصی است که باید شرایط و تجهیزات آن نیز آماده شود. گروه آموزشی پژوهشی داناکو آماده است ضمن اعطای نمایندگی ماشین سوخت شیمیایی و سایر محصولات و خدمات خود ، پشتیبانی آموزشی لازم را نیز بعمل آورد.

 

به این مطلب امتیاز دهید
این مطلب را نیز از دست ندهید!  کلاس و دوره مربیگری مکعب روبیک
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده