تست هوش کودکان
01 خرداد

معرفی انواع تست هوش کودکان با دانااسمارت

.شناسایی استعداد‌های انسان در دوران کودکی به دلیل دارا بودن زمان و موقعیت سنی مناسب به بهترین نحو قابل‌انجام است. در این دوره در صورتی که هوش فرد به‌طور صحیح شناسایی شود می‌توان برنامه‌های یادگیری آینده را بر اساس آن به خوبی برنامه ریزی کرد. در این مقاله قصد داریم تست هوش کودکان با دانااسمارت را توضیح داده و مزایا و اهمیت آن را شرح دهیم. ابزارها و راهکارهای مختلفی وجود دارد. از طریق آن‌ها حتی می توان تست هوش کودکان رایگان و یا آنلاین برگزار کرد. با توجه به این موضوع در نتایج بدست آمده نظر یک کارشناس نیز اهمیت دارد. چرا که تنها به یک روش کوتاه نمی توان اکتفا نمود. ما در این مطلب قصد داریم طیف متنوعی را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن مدل های خوبی از ارزیابی هوش را به شکل نوین را خواهید شناخت.

چرا تست هوش کودکان اهمیت دارد ؟

سوالی که عموما پرسیده می شود این است که چرا باید از کودکان تست هوش بگیریم؟ آیا کودک ما با استعداد است؟ آیا در یادگیری مشکلاتی دارد؟ موارد از این دست پرسش هایی است که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد. دانستن این موارد ذهنیت بسیار شفافی را از اهداف تست هوش کودکان در اختیار ما قرار می دهد. از روی دیگر نیز ما روش هایی را معرفی می کنیم که در آموزش نوین جهانی بسیار رایج است. با استفاده از آنها تقریب و تخمین خوبی را می توان از ضریب هوشی کودک، استعدادهای موجود و نیز هوشی که کودک در آن توانا است را کشف کرد.

بر اساس نظریه هوش های چند گانه گاردنر، انسان ها دارای هوش های متفاوتی بوده که هریک نسبت به دیگری متفاوت می باشد. در واقع گاردنر معتقد است که اگر شخصی در زمینه هوش منطقی و محاسباتی توانایی کمتری داشته باشد لزوما به معنی ضریب هوشی پایین او نیست. این امر می تواند ناشی از توانایی های ذهنی فرد در موردهای دیگر باشد. با این منظور می بایست با برسی دقیق تر به آن دست یافت. تست هوش کودکان نیز از این جهت حائز اهمیت است که برآوردی از زمینه های هوش ذاتی در اختیار قرار می دهد. این موضوع زمینه مناسب را برای برنامه ریزی آموزشی و حتی شغلی در آینده فراهم می کند.

مزایای استفاده از آزمون هوش

بنابراین ما در ابتدای برنامه‌ریزی دقیق تر آموزشی جهت شناخت استعداد های کودکان به نتایج روشن و دقیقی از ضریب هوشی شخص خواهیم رسید. با استفاده از نتایج حاصل از خروجی و بر اساس آن برنامه یادگیری را تنظیم نماییم. موضوع تست هوش آنقدر حائز اهمیت است که اهمیت آن تنها در رده سنی کودکان دیده نمی‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نیز با استفاده از آن درخواست های استخدام را مورد ارزیابی قرار می دهند.

تست هوش دانااسمات داناکو

گروه آموزشی پژوهشی داناکو طی چند سال تجربه در حیطه آموزش کودکان و ارائه خدمات مرتبط با پرورش خلاقیت کودکان ، خدمت آموزشی جدیدی تحت نام دانااسمارت فراهم نموده است. با استفاده از آن می توان تست هوش کودکان، راه دقیق‌تری برای آموزش برنامه ریزی نمود. دانااسمارت داناکو دارای بخش‌های متنوع همراه با تست های دقیق ، محتوای لازم و ابزارهای آنلاین بوده که همگی به‌صورت جامع در اختیار طیف وسیعی از افراد مرتبط با زمینه آموزشی کودکان قرار می‌گیرد.

دانااسمارت حاصل ساعت ها تجزیه‌وتحلیل روی روش های مختلفی از تست هوش کودکان بوده که توسط واحد آموزش داناکو به صورت دقیق مورد برسی قرار گرفته است. خدمات مرتبط با این بخش در قالب محتوا و آموزش لازم در اختیار نمایندگان و مراکز تحت پوشش داناکو قرار گرفته و کارشناسان پشتیبانی داناکو به‌صورت مداوم بر روی روند ارزیابی و سنجش های انجام‌شده در پایگاههای داناکو نظارت خواهند داشت.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

لازم به توضیح بوده داناکو علاوه بر محتوای و مستندات لازم ، ابزارهای آنلاینی نیز در قالب پلتفرم شبیه ساز آموزشی به نماندگان و مراکز آموزشی ارائه می دهد. همچنین آموزش های لازم جهت استفاده از آنها به صورت کامل و جامع داده می شود.

اهمیت تست هوش و استفاده از دانااسمارت

دقت در ارزیابی انجام شده ما را تا حد بالایی در انتخاب رشته های آموزشی مرتبط با هوش و استعداد کودکان موثر است . تست هوش کودکان دانااسمارت از این جهت اهمیت دارد که می تواند یک دستیار ماهر و کامل برای انواع مراکز آموزشی و مدرسین در خوزه کودک و نوجوان باشد. این مراکز می توانند با استفاده از دانااسمارت برنامه های خود در زمینه تست و ارزیابی هوش کودکان را جامع و کامل انجام دهند.

در این بین داناکو نیز آموزش های لازم به افراد و مدرسان را بر اساس برنامه آموزشی برگزار کرده و پشتیبانی لازم را نیز به صورت مداوم انجام می دهد.دسترسی به داکیومنت ها و ابزارهای آنلاین نیز بعد از برگزاری دوره آموزشی در اختیار آنها قرار میگیرد.

سن مناسب برای تست هوش چه زمانی است ؟

زمانی باید اقدام به شناخت توانایی های هوشی فرد نمود که زمان کافی برای یادگیری داشته باشد. همچنین مغز و ذهن او در دوره رشد و بلوغ باشد. البته این موضوع یک الزام نیست و مطابق گفته بالا در دوران بزرگسالی نیز آزمون های برسی ضریب هوشی اجرا می شود. اما دوران کودکی مقطعی است که قدرت یادگیری در آن بسیار بالاست. این دوره سنی مهمترین مقطع زمانی برای اجرای برنامه های آموزشی مختلف است. تست هوش کودکان دانااسمارت از این جهت اهمیت دارد که با استفاده از آن می توان توانایی های کودکان را اندازه گیری کرده و سپس یک برنامه درست آموزشی برای آن تعیین کرد. آن هم درست در یک مقطع سنی که آموزش مقوله مهمی قلمداد می شود.

بنابراین با توجه به اهمیت آموزش در دوران کودکی، و در نظر داشتن این موضوع که نمی توان همه علوم را به صورت تخصصی به آنها یاد داد. نیاز داریم تا بیشترین انرژی را به مقطعی اختصاص دهیم که کودک در آنها توانایی و استعداد لازم را دارد. از این رو می توان با استفاده از فرایند تست هوش کودکان دانااسمارت به خروجی های قابل اندازه گیری دست یافت.

انواع تست هوش کودکان

روش های مختلف و متنوعی برای اندازه گیری بهره هوشی وجود دارد که هر یک بر اساس معیارهای مشخصی می توانند تقریب مناسبی را از ضریب هوشی به دست ما دهد. انواع تست هوش کودکان می تواند یک انتخاب گستره و متنوعی را بر اساس رده سنی در اختیار ما بگذارد. در این بین می توان به تست هوش ریون، کتل، گاردنر اشاره کرد که هر یک از جمله شاخص های معتبر در اندازه گیری می باشد.

بهتر است برای دستیابی به یک عدد دقیق و اطمینان از درست بودن نتایج بدست آمده از انواع تست هوش بهره برد. در این صورت مجموع نمره حاصل شده به نقطه اصلی بسیار نزدیک است که این زمینه برنامه ریزی برای دوره های یادگیری تخصصی تر می باشد. همچنین پیشنهاد می شود برای اقدام عملی در اجرای برنامه ریزی جدید یا اصلاح برنامه آموزشی گذشته از مشاوران مرتبط بهره گرفته شود. آزمون های موجود در درستی اجرا و نیز تحلیل دقیق نیازمند داشتن تجربه و دانش هستند. از این اکتفا به یک نتیجه و مبنا قراردادن آن برای اقدامات بعدی کافی نیست.

تحلیل درست آزمون های ارزیابی هوش

برای مثال تست هوش گاردنر شامل سوالات مختلفی است که در زمینه هوش های مختلف پرسیده می شود. پاسخ صحیح و دقیق به سوالات نیازمند درک درست از رفتار و شناخت علایق اوست. ممکن است خود کودک پاسخ دقیقی به سوالات داده شده ندهد، از این رو خانواده و خصوصا مادر فرزند و در مرحله بعدی مربی کودک می تواند به پاسخ درست کمک کنند.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  جشنوره ملی خلاقیت و مهارت داناکاپ

در آمون های دیگر نیز به همین صورت است که دقت در درستی اجرا در دریافت نتایج درست بسیار حائز اهمیت است. دانااسمارت یک روش جامع و کامل شامل مجموعه ای از آزمون های ارزیابی هوش بوده که می تواند در قالب یک دستیار آموزشی به مربیان و مراکز آموزشی کمک کند. در این محصول که توسط واحد آموزش داناکو اجرا می شود تمام مراکز آموزشی و مربیان می توانند برترین روش های تست هوش را با موفقیت اجرا کنند.

اجرای تست هوش کودکان آنلاین

در عصر امروز استفاده از ابزارهای مبتنی بر وب توانسته کیفیت آموزشی مطلوبی را برای ما ایجاد نماید. این ابزارها علاوه بر تسهیل فرآیند، دقت بالایی را در محاسبه دارند که این مهم برای موضوعی مانند تست هوش بسیار کاربردی خواهد. یکی از سرویس های ویژه داناکو که در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر شبیه سازهای آموزشی کودک و نوجوان فعالیت داد، پلتفرم دانالاین می باشد. در این سایت انواع ابزارها و آزمون های روز همراه با کاربرگ ها در کنار دوره های مربیگری قرار داده شده است.

بسیاری از ابزارهای دانالاین بدون نیاز به اشتراک ویژه قابل استفاده هستند. روش های کابردی دیگری نیز وجود دارد که با دریافت اشتراک ویژه قابل استفاده خواند بود. این سرویس سعی نموده تا نیازهای موجود در ارائه پلتفرم تخصصی این بخش را با ارائه متدهای روز تحت پوشش قرار دهد.

داناکوییز نیز نخستین شبیه‌ساز مبتنی بر ارائه اپلیکیشن های مبتنی بر وب برای کودکان بوده که آزمون‌های تست هوش کودکان جذابی دارد. در این سامانه ابزارهای مختلفی مانند تست هوش کودکان آنلاین نیز تهیه شده که مراکز آموزشی مختلف می‌توانند با استفاده از آن قبل از برنامه‌ریزی نسبت به توانایی کودکان در یک مورد خاص اطلاعاتی بدست بیاورند. تست هوش گاردنر برای کودکان به صورت آنلاین از جمله مواردی است که در این سامانه توانایی های هوشی کودکان را با دقت خوبی اندازه گیری می کند.

هزینه تست هوش کودکان دانااسمارت

تعرفه قیمتی داناکو همواره بر رعایت انصاف استوار است. تلاش است تا آنها با قیمتی منصفانه که امکان ایجاد شرایط اقتصادی مناسب برای انواع پایگاههای آموزشی و حاشیه سود مناسب را فراهم آورد به میزان خوبی در نظر گرفته شده است.

با این حساب در صورتیکه نمایندگی داناکو را داشته باشید می‌توانید تست هوش دانااسمارت را در قالب شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش ببینید. این قیمت‌ها بر اساس تعرفه مناسب با تخفیف لحاظ شده‌اند تا شرایط هزینه‌ای خوبی را برای نماینده ایجاد نماید. اما اگر دارای مرکز آموزشی باشید که دور از نماینده داناکو باشد نیز می‌توانید با یک هزینه مناسب تست هوش کودکان را دریافت و از پشتیبانی آن بهره‌مند گردید.

چگونه می توانیم خدمات آزمون هوش دانااسمارت را دریافت نماییم؟

داناکو با طیف وسیعی از محصولات و خدمات در قالب همکاری با انواع مراکز آموزشی و مدرسین در سراسر کشور سروس‌های خود را با شرایط ویژه در قالب نمایندگی ارائه می‌دهد. بنابراین در صورتیکه دارای مرکز آموزشی باشید و برای آن ابزار‌های استعداد‌یابی و تست هوش بخواهید دانا اسمارت یک گزینه‌ایده‌آل و جذاب برای شماست. با استفاده از آن علاوه بر ارائه با کیفیت‌تر و دقیق ترخدمات، مخاطبین بیشتری را جذب نمایید.

برای این منظور می‌توانید با دریافت نمایندگی داناکو در کوتاه‌ترین زمان روش‌های نوین متنوع و گسترده‌ای از جمله دانااسمارت را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بر قرار نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده