فواید آموزش رباتیک
08 دی

۵ دلیل از فواید آموزش رباتیک برای دانش آموزان و کودکان

رباتیک موضوعی است که فرصت یادگیری مباحث علمی پیچیده مانند مهندسی و برنامه نویسی را برای کودکان به نحو سرگرم کننده و تعاملی فراهم می کند. در دنیایی که فناوری به صورت فزاینده ای در حال رشد است، فواید آموزش رباتیک به کودکان بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله قصد داریم چند مورد از دلایلی که نشان می دهد یادگیری رباتیک مهم است را بیان کنیم.

چرا کودکان باید رباتیک یاد بگیرند؟

یادگیری رباتیک کودکان را با فناوری و فرایند های پیچیده علمی و چالش بر انگیز آشنا می کند. دروازه ای برای ورود آنها به دنیال فناوری بوده که در کنار آن می توانند خلاقیت خود را نیز بروز دهند. مزایای بسیاری را می توان برای آموزش رباتیک به کودکان بر شمرد. در زیر برخی از مهمترین آنها را بیان کردیم.

فواید آموزش رباتیک به کودکان چیست ؟

در دنیای امروز که فناوری دارای اهمیت بالایی است ، آموزش علوم آینده به دانش آموزان بسیار مهم و انجام آن کاری است ارزشمند برای ساختن نسلی تازه . آموزش رباتیک از دوران کودکی و خصوصا دوران دانش اموزی می تواند همواره تفکر خلاق آنها را پرورش داده و ذهن دانش آموزان را به سمت ابتکار و تفکر سوق دهد.

رباتیک از جمله رشته ها و فناوری های مدرن روز می باشد که در بسیاری از حوزه های تکنولوژی دارای اهمیت ویژه و کاربردی است. این رشته در بسیاری از کشور ها جزو دروس آموزشی در مدارس به کودکان و دانش آموزان آموزش داده می شود. از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و پکیج های ربایتک کودکان متنوعی برای آن تولید و ساخته شده است. فواید آموزش رباتیک به کودکان از این جهت که دنیای کاملا جدیدی را رو به روی آنها قرار می دهد که فرصت بروز خلاقیت داشته باشند مهم است. فرصتی که شاید ایجاد آن در آینده رخ ندهد.

فواید آموزش رباتیک به کودکان

امروزه بسیاری از کارهایی که ما انجام می دهیم متاثر از فناوری است ، سوالی که بیشتر خانواده ها و والدین کودکان و دانش آموزان دارند این است که ” فواید آموزش رباتیک به کودکان ” و یا حتی دانش آموزان در چیست و آموزش ساخت ربات چه کمکی را می تواند به پرورش خلاقیت کودکان و دانش اموزان انها بدهد ؟ برای پاسخ به سوال آنها اول باید به آنها توضیح دهیم که ” رباتیک چیست؟ “

این مطلب را نیز از دست ندهید!  اخذ نمایندگی یک موسسه آموزشی و یا شرکت آموزشی کودکان چه مزایایی دارد

دلایل مختلفی وجود دارد که می بایست حتی در آموزش آنلاین رباتیک کودکان و دانش آموزان قدم برداشت تا بتوانید گام به گام با پیشرفت فناوری ، دانش پایه مرتبط با ان را نیز جهت در بهتر بدست آوریم.

برخی از مهمترین مزایای آموزش رباتیک به کودکان
۱-برای کودکان سرگرم کننده است

می توان با استفاده از روحیات کودکان و تمایل آنها به کارکردن با لوازم سرگرم کننده، مبحثی علمی و مفید را به آنان آموزش داد. رباتیک ماهیتی فوق العاده سرگرم کننده و جذاب دارد. این ماهیت کودکان را به سمت آن جذب کرده و به یادگیری آنها کمک می کند. در این حین کودکان مشتاقانه آماده یادگیری مطالب خواهندبود! در آموزش به کودکان همواره به این موضوع باید اهمیت داد که از فرسایشی بودن و عدم توجه به فاکتورهای جذاب کننده پرهیز شود.

محیط یادگیری در صورتی می تواند خروجی کناسب به همراه داشته باشد که برای کودکان جذابیت به همراه داشته باشد. از مزایای رباتیک برای کودکان این است که جذابیت و سرگرم کننده بودن آن سبب می شود که کودکان اشتیاق بالایی برای فراگیری آن داشته باشند.

اخذ نمایندگی رباتیک

۲-روشی موثر برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

فواید برنامه نویسی برای کودکان می تواند بیش از حد انتزاعی باشد. با داشتن یک ربات فیزیکی و دیدن آنچه که نادرست است، دانش آموزان می آموزند که چه ربات هایی می توانند و نمی توانند انجام دهند. آنها همچنین نیاز به دستورالعمل دقیق را می آموزند.

رباتیک به رشد آموزشی علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی در مدارس کمک می کند. دانش آموزان همچنین به عنوان مثال به طور مستقیم از طریق برنامه ریزی ربات، با تکنولوژی و فناوری های روز آشنا شده و درک می کنند که چگونه آنها با یکدیگر ارتباط دارند. این مزیت سبب می شود تا آنها با برنامه نویسی آشنا شده  برنامه هایی را به طور مقدماتی بنویسند.

۳-مهارت های لازم برای آینده شغلی آنها را فراهم می کند

اگر برای کودکان عرصه کافی و لازم جهت بروز استعداد شان فراهم نکنیم نمی توانیم زمینه هوشی آنها را مشخص نماییم. آینده کودکان و زمینه شغلی آنها را می توان با کسب زمینه خلاقیت آنها در کودکی مشخص و آنها را در مسیر درستی هدایت نمود. رباتیک رشته ای است که با ایجاد چالش های مختلف زمینه کشف استعداد های نهان کودک را فراهم می کند. فعالیت ها و تلاش های کودک برای حل چالشها منجر به یادگیری و تسلط بر توانایی حل مساله می شود.

۴- برای کودکان با علاقه مندی و ضریب هوشی متفاوت مناسب است

آموزش رباتیک برای کودکان به دلیل تنوع در ساخت مدل، مباحث جذاب و گوناگون، برای تمام سنین و با هرسلیقه و علایقی می تواندجذاب باشد. به تازگی کشف شده است که رباتیک حتی برای کوکان مبتلا به اوتیسم نیز مناسب و ساز گار است. از این رو می توان از مزایای مهم رباتیک برای کودکان همه شمول بودن آن برای همه برشمرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید!  یادگیری در سنین کودکی چه اهمیتی دارد؟

۵- رباتیک همواره در بروز علوم نوین مفیده بوده است

فواید آموزش رباتیک برای دانش آموزان و کودکان تنها محدود به یک دوره نیست و تاثیرات آن با توجه به اهمین علم رباتیک در دانش و فناوری های حال و آینده، همواره اهمیت خواهد داشت. رباتیک یک مبحث آموزشی جامع است. علوم مهمی چون مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی برنامه نویسی به صورت مهم و اثر گذاری در آن استفاده می شود. از این رو زمینه مناسب برای پرورش نوآموزان و هدایت آنها در مسیری که با تولید علم بتوانند زمینه های پیشرفت را فراهم کنند به خوبی امکان پذیر است.

از فواید آموزش رباتیک افزایش خلاقیت کودکان است

همانطور که در بالا نیز اشاره شداز مهمترین ویژگی های آموزش رباتیک ایجاد چالش های مهم برای حل مساله است. کودکان مشتاقانه به جهان پیرامون و روابطی که بین اجزای مختلف وجود دارند می نگرند. رباتیک با اجزا و روش جذاب خود آنها را در یک محیط آموزشی بکر برای افزایش خلاقیت قرار می دهد. کلاس های خلاقیت کودکان در همه جهان همواره یک درس جذاب مانند رباتیک دارد. در این کلاس ها آنها علاوه بر یادگیری علوم جدید و پیشرفت علمی با چالش های مختلفی مواجه می شوند.

حل این چالش ها با خلاقیت از جمله مهمترین مزایای این کلاس های آموزشی است. همچنین در نهایت وجود رقابت و مسابقات رباتیک نیز سبب تلاش آنها برای ساخت بهترین ربات خواهد بود. تلاش برای بهترین در سایه دانش علمی خمواره خروجی های مفیدی به همراه داشته است.

چگونه از مزایای رباتیک در برنامه های آموزشی بهره ببریم؟

از جمله مهمترین اقدامات برای مراکز آموزشی ابتدا یادگیری نحوه برگزاری دوره های استاندارد و در نهایت تهیه پکیج های لازم است. با شرکت در دوره های مربیگری رباتیک می توان دانش لازم برای برگزاری یک کلاس آموزشی جذاب را بدست آورد. همچنین پکیج های دانش آموزی بسیار متوعی نیز در بازار وجود دارد که به بهره مندی شما از فواید آموزش رباتیک کمک می کند.

داناکو آماده است تا در کنار کارشناسان با تجربه خود علاوه بر ارائه مشاوره در رشته های مختلف آموزشی ، خدمات متنوعی را به مراکز و موسسات آموزشی مختلف ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می تواند با تکمیل فرم اخذ نمایندکی رباتیک، چرتکه ، لیوان چینی و سایر محصولات آموزشی گروه آموزشی پژوهشی داناکو ، گستره وسیعی از خدمات و محصولات آموزشی را دریافت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
واحد روابط عمومی

مدیر روابط عمومی

کارشناس روابط عمومی//

Comment (1)
مدیر روابط عمومی
6 شهریور 1397

امتیاز بینندگان:۵ ستاره

پاسخ
ناشناس
1 آذر 1397

امتیاز بینندگان:۳ ستاره

پاسخ
ناشناس
26 خرداد 1398

امتیاز بینندگان:۲ ستاره

پاسخ
ناشناس
13 شهریور 1398

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

پاسخ
ناشناس
7 دی 1398

امتیاز بینندگان:۵ ستاره

پاسخ

ارسال دیدگاه

طراحی و پشتیبانی توسط پارسیاایده